Секрети успішного спілкування або як стати приємним співрозмовником


«У нього променисті очі» ... «Вона буквально світиться зсередини» ... «Її обличчя освітила усмішка» ... Знайомі вираження, чи не так? Чому про багатьох своїх співрозмовників ми вимовляємо саме такі слова і фрази?

Секрети успішного спілкування або як стати  приємним співрозмовникомДійсно, багатьом з нас в житті зустрічалися такі люди, від яких нам здавалося, ніби виходило якесь світіння, тепле світло. Таке світло став, немов, фоном життя цих людей. «Сонячні люди»! «Сонячні натури» ... Такі люди завжди привертають до себе увагу, вони досить приємні нам, нам добре з ними поруч, і приємно з ними спілкуватися, вони подобаються нам, навіть якщо вони зовні зовсім непривабливі. Багатьом б хотілося бути схожими на них, але ми навіть не уявляємо собі, як легко цього добитися, як легко стати тим, від кого виходить постійне світло і тепло, роздаровує щедро своєму оточенню.

В умінні й майстерності спілкування існують такі правила чи вправи, які потрібно пам'ятати і дотримуватися для того, щоб стати приємним, бажаним співрозмовником, «сонячним» людиною:


1. Внутрішнє світіння повинно стати вашим рефлексом на співрозмовника. (В ідеалі - рефлексом на будь-яку живу істоту, на життя, на краси природи ...) Світіння всередині вас не повинно гаснути тільки тому, що навколо вас в даний момент нікого немає, і ви перебуваєте на самоті. Ви постійно повинні викликати це почуття всередині себе, «тренувати» його постійну присутність. І нехай вас не бентежить, що спочатку почуття «світла» буде зникати з вашої внутрішньої сутності без вашого на те бажання, і що вдається його зберегти не завжди і не скрізь. Віра в необхідність світіння у вашому житті, звичка його викликати в свій внутрішній стан душі з часом зроблять свою справу.

2. Яким би не відбулося спілкування (від нерозуміння до конфлікту) - рефлекс світіння не повинен вас покидати або здаватися вам неважливим, непотрібним. Образно висловлюючись, навіть на рингу він вам би не зашкодив, а вашого суперника збив би з пантелику.

3. Не роздумуйте про результат відбувся діалогу, не підраховуйте «здачу» від «виданого» співрозмовнику вашого внутрішнього світіння, не давайте його «в борг», а щедро даруєте людям. Ви хочете стати «багачем спілкування»? Чим швидше ви забудете про це бажання, тим швидше ви їм і станете!

Завжди і всюди, з усіма і з кожним ми можемо, скориставшись силою навіювання самому собі, включити свій внутрішній світ, випромінювати тепло, що йде зсередини. Повторюйте собі, що всередині вас горить багаття, свічка, величезна спекотне сонце ... Словом, всередині вас живе постійне джерело тепла і світла. Це джерело - ви самі. Ви освячувати й зігрівати все навколо себе. Згадайте свої відчуття від дружнього рукостискання, від спілкування зі світлими людьми, від своєї симпатії або любові до когось. Згадуйте подібні найприємніші відчуття від чогось світлого і радісного у вашому житті, акумулює їх воєдино і «включайте» всередині себе без приводу, просто так. Настане час, коли подібний стан душі буде приходити до вас не викликане спогадами, а самостійно, притому легко, невимушено і природно. Ви помітите, як люди потягнулися до вас, як поспішають насолодитися спілкуванням з вами. Адже навколо вас тепер є тепло, яскраве світло і приємна добра атмосфера.

Три головні правила спілкування від Сократа

Хочете знати три основних правила, які, якщо ви будете їх дотримуватися, допоможуть вам досягти певних висот і перемог у спілкуванні з людьми?

1. Отже, перше правило. Не звинувачуйте людину, але спробуйте його зрозуміти! (Звинувачуючи співрозмовника в чомусь, ви лише викличете в ньому протест ...)

2. Правило друге. Дайте в розмові співрозмовника задовольнити своє марнославство, допоможіть його внутрішнім достоїнств «вийти» назовні, оцініть їх.

3. Третє правило. Не наполягайте на своїй точці зору, переконуючи в чомусь співрозмовника, але викличте в ньому щире бажання зробити те, про що ви просите, піти на ваші умови і пропозиції.

А тепер трохи докладніше про те, чому вище озвучені правила так важливі і першорядні в спілкуванні.

Вступаючи в розмову зі співрозмовником, вибудовуйте свій діалог з ним так, щоб ви говорили не про те, що вас з цією людиною різнить, а про те, де ваші думки з ним схожі максимально. При цьому кілька разів у бесіді акцентуйте увагу на тому, що ви обидва прагнете до однієї мети, можливо лише методи її досягнення у вас різні, але бажання едино (природно, якщо це відповідає дійсності).

Мистецтво побудови діалогу і схиляння співрозмовника «в свою сторону» полягає в тому, щоб домогтися вже на початку бесіди позитивних відповідей для себе. Чим більша кількість слова «так» скаже вам співрозмовник, тим вишуканішим ви вмієте розмовляти з людьми. При слові «так» - відчуження і заперечення у співрозмовника не відбувається. Часте ж «ні» в розмові з психологічної точки зору породжує загальне заперечення у співрозмовника, навіть якщо він готовий був схилитися в вашу сторону в певному питанні. Вся його нервово-м'язової-імпульсна система займе проти вас оборонну позицію. Того чи ви домагалися в переговорах?

Тому пропонуємо тут згадати секрети спілкування, якими володіли в давнину досвідчені психологи та мислителі. Один з наймудріших психологів свого часу і людина, який вивів не одну знакову формулу правильного спілкування - Сократ ніколи не говорив співрозмовникові про те, що він у чомусь не правий. В психології спілкування існує таке поняття, як «сократівський метод», який грунтується на отриманні від співрозмовника стверджувальних і позитивних відповідей. Говорити «по-сократівської», це значить ставити такі питання, на які співрозмовник не міг би не відповісти ствердно, повертати розмову в таке русло, при якому ваш опонент не міг би з вами не погодитися ...

Слідуючи вищевказаних правил, ви навчитеся отримувати від співрозмовника позитивні відповіді навіть на ті питання, які кілька хвилин раніше викликали у них заперечення і небажання їх вирішувати.